נכסים VS התחייבות: כל מה שחשוב לדעת

איך לנהל נכון את התקציב המשפחתי שלכם

כולנו יודעים שההשקעה הכי טובה כיום בישראל היא השקעה בנדל”ן. כל האפשרויות האחרות להשקיע לא תמיד מוכיחות את עצמן כמשתלמות.

אנשים שהולכים על קנייה של נכס, נהנים למעשה ממוצר שערכו רק יוסיף ויעלה. הדבר נכון היום יותר מאי עם. כאשר כל דירה למגורים הופכת להיות יקרת המציאות בגלל המצוקה בניית דירות מגורים חדשות.

נכס VS התחייבות

אז ברור שנכס נדלן זה מוצר שווה ערך שאולי אף יכניס לנו כסף.

התחייבות לעומת זאת זה דבר שגורם לכך שאנחנו נוציא כסף מהכיס. זה דבר ברור מאליו.

אם כן עולה השאלה, האם דירה שאנחנו קונים למגורים היא נכס או שמא התחייבות?

אז כאן אנחנו עורכים משוואה מעניינת כדי לבדוק את העניין הזה לעומק.

דירה למגורים מול דירה להשקעה

כאשר מדובר בדירה למגורים, מי משלם את כל החשבונות השוטפים? מי אחראי על תשלומי המשכנתא? ברור, אנחנו. כלומר המגורים בדירה מהווה עבורנו התחייבות לא פשוטה ולא זולה כלל.

אם אנחנו בוחרים להשכיר את אותה הדירה, מי שישלם את החשבונות ואף יממן את המשכנתא באמצעות דמי השכירות החודשיים יהיה כמובן השוכר. אז מה אם כן רווחי יותר? 

ישנו נושא נוסף חשוב לא פחות.

רבים הם האנשים שמבררים כל הזמן מהו הערך של הנכס שלהם והאם הוא עלה מאז הקנייה שלו או מאז הפעם האחרונה שהם בדקו את הנושא. אז אם הם מתגוררים באותו נכס ולא ממש מתכננים למכור אותו, מה בעצם משנה להם מהו ערכו של הנכס? זה לא מעלה ולא מוריד עבורם תכל’ס. אך אם הם משכירים את הנכס, ברור שככל שהוא יהיה שווה ערך יותר הם יוכלו להשכיר אותו בתשלום גבוה יותר.

מי קורא לדירה שלנו ‘נכס’?

אז יש אנשים שמכנים את הבית שלהם נכס. אך למעשה הבית שלהם הוא 100% התחייבות.  הם אמנם נהנים מדירת מגורים אך היא מחייבת אותם בתשלומים קבועים ולא תמיד נמוכים.

אז למה בעצם קוראים לבית נכס? כאן חשוב להזכיר. הראשון שהחל לקרוא לבית שלנו ‘נכס’ זה הבנק. כאשר אנחנו באים לבקש משכנתא, ההתייחסות תהיה מיד לסוג ה’נכס’ שאנחנו מבקשים לקנות. הבנקים אבל לא מספרים ללקוחות אף פעם כי דירות המגורים שאנחנו קונים הם נחשבים אמנם נכסים אך לא נכסים שלנו אלא של הבנקים. כי הם עומדים לקבל עכשיו בכל חודש את כספי המשכנתא. הבנק למעשה מרוויח כאן נכס יקר ושווה. לעומת זאת הלקוח מתחייב להעביר בכל חודש את התשלומים אליהם הוא מתחייב. אז ההוצאה הקבועה היא בעצם התחייבות ולא נכס.

הבנקים הם לא הצד הרע. והא ראיה שיש גם מצב של מחיקת חובות לבנקים. אך ההשתדלות שלנו צריכה להיות עמידה בצד הנכס ולא בצד החייב. איך עושים את זה? על זה בכתבה אחרת.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min