למה יועץ כלכלה משפחתי זאת בחירת קריירה מומלצת כיום?

קורס יועצי כלכלת משפחה

ניהול קריירה הוא אתגר מורכב מאוד במאה ה-21. בהתאם לא מפתיע לגלות שאנשים רבים מתלבטים לגבי הבחירה הנכונה ביותר לגביהם. הדילמה מופיעה בגיל צעיר, לרוב במהלך שנות ה-20, אבל גם בשלבים מאוחרים יותר של החיים – בחלק מהמקרים עקב תחושת מיצוי ורצון לשינוי, ובמקרים אחרים עקב נסיבות שמחייבות חישוב מסלול מחדש.

אחת האופציות היותר מומלצות היא יועץ לכלכלת המשפחה. את הסיבות העיקריות לכך תוכלו לקרוא בעמוד זה.

מקצוע שהביקוש אליו נמצא במגמת עלייה משמעותית

כשמחפשים מקצוע, השיקול העיקרי הוא היכולת להתפרנס ממנו בכבוד ובנחת – הן בהווה והן בעתיד. בעידן שבו חלות תמורות משמעותיות בשוק התעסוקה, חובה להתייחס לביקוש לכל שירות או מקצוע גם בטווח היותר ארוך ולא רק בטווח המידי. מבחינה זו יועץ כלכלי פרטי עם התמחות בכלכלת המשפחה היא בחירה מעולה, שכן יותר ויותר משקי בית מבינים כי ללא ייעוץ של מומחה אובייקטיבי קשה עד בלתי אפשרי להתנהל במישור הפיננסי באופן אופטימלי.

הלקוחות הפוטנציאליים של יועצי כלכלת המשפחה מגיעים ממספר קבוצות: אנשים שנמצאים בצומת חשובה בחייהם (למשל לפני קניית בית או התרחבות המשפחה); אנשים שנקלעו למשבר פיננסי ומבינים כי רק פתרון מקיף ויסודי, כזה שגובש בעזרת איש מקצוע, יחלץ אותם מהמשבר וימנע נפילה נוספת; וגם מי שרוצים ליהנות מעליית מדרגה של ממש מבחינת המשאבים הכספיים ומחפשים כלים מקצועיים לשם כך. בהתאם המודעות לחשיבות הייעוץ הכלכלי המדויק נמצאת במגמת עלייה מתמדת, ואיתה גם הביקוש ליועצים כלכליים מוכשרים ומחויבים ללקוחותיהם.

עיסוק שהוא גם שליחות

פרמטר נוסף לבחירת עיסוק הוא הערך המוסף שמספק כל תפקיד מעבר להכנסה כספית. מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות גילו שאנחנו מפיקים תועלת רבה מעבודה שיש בה גם תרומה לחברה או לסביבה, בכל דרך שהיא. מבחינה זו יועצי כלכלת משפחה לא רק שתורמים לאנשים אחרים ומשפרים את חייהם, אלא שאפשר אף לומר שמדובר במקצוע שהוא שליחות של ממש.

כדאי לזכור שמערכת החינוך לא מציידת את בוגריה בידע פיננסי או בכלים שיעזרו להם להתנהל באופן מושכל בתחום הכלכלי, למרות שמדובר באחד התחומים הדומיננטיים בחיים של כולנו. כתוצאה מכך חלק גדול מהישראלים לא מצליח לנהל ביעילות את הכסף שלו וגם לא מסוגל להתמודד נכון עם משברים. גם מי שלקח או לקחה קורס כלכלת המשפחה עדיין מוצאים את עצמם נאלצים להסתפק ברמת חיים נמוכה מכפי שהייתה יכולה להיות להם, משום שאין תחליף לניסיון ולבקיאות אמיתית בתחום זה – ולכן התועלת העצומה שמניבה פנייה ליועץ כלכלי, תועלת שמספקת נחת גם לאיש המקצוע עצמו.

עבודה עם עניין ואתגר

מרכיבים נוספים שמבטיחים כי העבודה לא תהפוך לשגרה משמימה ושוחקת הם עניין ואתגר – וגם אותם תוכלו למצוא, ובשפע, אם תבחרו להפוך ליועצי כלכלת משפחה.

קודם כל כדאי לזכור שכל המשפחות שונות האחת מהשנייה, ולכן כל ייעוץ מייצר היכרות חדשה, חוויות ייחודיות וגם אתגרים שלא בהכרח היו קודם לכן. בנוסף, העבודה עם בני אדם מבטיחה עניין רב בכל יום ובכל מפגש, ובניית תוכנית כלכלית למשפחה היא תמיד אתגר מרתק.

שילוב כל המרכיבים הנ”ל – שכר נאה (ואפילו פוטנציאל להכנסות גבוהות מאוד עבור יועצים שמספקים שירות ברמה גבוהה וצוברים מוניטין בהתאם), אתגר מקצועי, עניין, עבודה עם בני אדם והידיעה שבדרך זו אפשר לשפר באופן משמעותי חיים של אנשים – הופך את הבחירה בתחום הייעוץ הכלכלי למשפחות לאחת החכמות ביותר האפשריות בתחום הקריירה.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min