איזה ערך מוסף נותנת עבודה עם יועץ כלכלי למשפחה לעומת מידע שזמין בחינם באינטרנט?

קורס יועצים כלכליים למשפחות

תקציב שנתי של משפחה ממוצעת בישראל עומד על כמה מאות אלפי שקלים. כשלמשפחה יש דירה ו/או משכנתא, וכן נכסים פיננסיים והתחייבויות פיננסיות (השקעות, חסכונות והלוואות), הסכומים שלגביהם נדרשות החלטות מושכלות כבר מגיעים למיליוני שקלים. אמנם לא מדובר במספרים של חברה כמו קוקה קולה וגם לא אלה של הפלאפל השכונתי, אבל גם כך תכנון תקציב משפחתי הוא חובה.

אופציה אחת לעשות זאת היא באמצעות ידע שזמין לכולם באינטרנט. אופציה שנייה היא קבלת עזרה של איש מקצוע בתחום. מה עדיף? מהו הערך המוסף של השירות המקצועי? מהם הדגשים העיקריים בכל מקרה? בעמוד זה תמצאו תשובות מפורטות שיעזרו לכם לבחור נכון.

למי מתאימה אופציית המידע החינמי ברשת?

האינטרנט הוא אחד המחוללים הראשיים של מהפכת המידע – תהליך שאנחנו עדיין בעיצומו ושמנגיש עבור כולנו אינספור פריטי מידע במגוון רחב של נושאים. אין כמעט שאלה שמתחילה ב”איך” שאין עבורה מדריך כתוב או מצולם ברחבי הרשת – איך לפתוח סתימה בשירותים, איך לגדל עגבניות במרפסת הביתית, איך תולים מדף צף, איך לשנות תזונה בקלות, איך מזהים התמכרות להימורים ועוד ועוד.

גם בתחום הפיננסי יש מידע רחב היקף, ובחינם. כשאין חובות וגם לא נכסים רבים, וכשהצרכים של המשפחה במישור הכלכלי צנועים יחסית, ייתכן שאפשר להסתדר גם ללא יועץ לכלכלת המשפחה. בשאר המקרים, למרות שפע המידע באינטרנט, יש לעבודה עם איש מקצוע ערך מוסף ממשי.

התחליף המתאים להשכלה פיננסית מעמיקה

הסיבה העיקרית לכדאיות הפנייה אל יועץ לכלכלת המשפחה היא העובדה שלרוב בני האדם אין השכלה פיננסית. זוהי כמובן לא אשמתם – מערכת החינוך מקדישה שעות רבות מאוד ללימוד תנ”ך, של”ח, לשון, היסטוריה וכו’, תחומי ידע חשובים בפני עצמם, ולא מתייחסת כלל לאחד הנושאים המשפיעים ביותר על איכות החיים של כולנו, כלכלה.

בהתאם רוב בני האדם פשוט לא יודעים איך לצאת מחובות באופן מושכל ובעלות מינימלית. רוב בני האדם גם לא יכולים למצות את המשאבים הקיימים – למשל ירושה – ומבזבזים כספים רבים שלא מניבים להם תועלת אמיתית. עקב היעדרה של השכלה פיננסית אמיתית קשה עד בלתי אפשרי ליישם התנהלות כלכלית נכונה גם כשיש מדריכים רלוונטיים ברשת, ולכן הצורך באיש מקצוע מיומן.

הערך המוסף של יועץ לכלכלת המשפחה

ערך מוסף אחד של איש מקצוע הוא לתווך את כל המידע המקצועי לבני המשפחה, ולעזור להם להבין באמת מהן האפשרויות העומדות בפניהם, מהם היתרונות והחסרונות של כל אופציה, מה צפוי בטווח הנראה לעין בשוק ההון ובכלל (וגם בטווח ארוך יותר), ועוד.

תועלת נוספת של שירות ייעוץ מקצועי היא הסבת תשומת לב לטעויות שמבצעת המשפחה בתחום הפיננסי. כידוע לרוב בני האדם קשה להתבונן בעצמם מבחוץ, ולכן גם קשה לזהות טעויות. ערך מוסף שלישי הוא התאמת הפתרונות למאפיינים הספציפיים של כל משפחה, וכשמוסיפים לכל הנ”ל את הטמעת הרגלי ההתנהלות הכלכלית הנכונים יותר קל להבין מדוע מדובר בשירות מועיל במיוחד.

תכנון כלכלת משפחה – דגשים חשובים

הפנייה אל כלכלן בוגר קורס יועצים לכלכלת המשפחה רלוונטית לכל משפחה שרוצה להבטיח לעצמה רמת חיים מיטבית. בפרט מומלצת אופציה זו למשפחות שנקלעו לחובות, למשפחות שעומדות לצאת לדרך חדשה (למשל הקמת עסק משפחתי) וגם לקראת פעולות משמעותיות כמו הרחבת המשפחה, רכישת דירה או קבלת סכום כסף גבוה. במקרים אלה התועלת מהשירות המקצועי בהשוואה לקריאת מדריך אינטרנטי גבוהה בהרבה מהעלות, כך שזוהי הבחירה המשתלמת ביותר.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min