נקלעתם למשבר כלכלי? יש לכם מה לעשות בקשר לזה

משבר כלכלי הוא מצב של מגמות כלכליות שליליות ממושכות, המתאפיינות בחוסר השקעות, עודף היצע וגם לעיתים אבטלה ממושכת. אפשר לתאר זאת בתור משבר כלכלי גרידא, אבל האמת היא שמדובר במשבר רגשי ונפשי לכל דבר, משהו שאתם לא חייבים להימצא בו. יש פתרונות. 

הגורמים העיקריים למשבר כלכלי יכולים להיות חוסר היכולת לייצר השקעה מספקת או הכנסה, כאשר במצבים אלו אנשים רבים פונים לבנק כדי לקבל הלוואות. אמה-מה, ההלוואות לא תמיד מאושרות על ידי הבנקים, מה שגורם לאנשים לפנות להלוואות מחוץ לבנק. במילים אחרות, הלוואות חוץ בנקאיות ופתרונות אשראי.

מהי הלוואה חוץ בנקאית והאם היא כדאית?

הלוואות חוץ בנקאיות הן הלוואות קטנות שאינן מוצעות על ידי הבנקים. הן יכולות להיות מוצעות על ידי מוסדות פיננסיים אחרים כמו מלווים בתשלום, חברות אשראי, בתי השקעות, חברות ביטוח ועוד. הלוואות חוץ בנקאיות יכולות להיות אופציה טובה למי שיש לו דירוג אשראי נמוך, או למי שזקוק לסכום כסף במהרה אך אינו זכאים להלוואות בנקאיות. 

הלוואה חוץ בנקאית מהווה חלופה להלוואות בנקאיות מסורתיות. ההלוואה הזו בדרך כלל דורשת פחות ניירת ומציעה ריביות נמוכות יותר מאשר הלוואות בנקאיות מסורתיות. עם זאת, יש לקחת בחשבון את הגורם המלווה. לא פעם, אנשים מתפתים לקחת הלוואה מהירה מגורמים אפורים, משהו שאתם צריכים להימנע ממנו. 

מהו דירוג אשראי וכיצד ישפיע על לקיחת הלוואה?

דירוג האשראי הוא מדד למידת הסבירות של אדם להחזיר הלוואה מסוימת. הדירוגים של האשראי נקבעים בדרך כלל על פי היסטוריית האשראי של הלווה והערכת הסיכון של המלווה. מערכת דירוג האשראי נועדה במקור לעזור למלווים להעריך את הסיכון בהלוואות כספים ללווים ולקבוע כמה כסף עליהם להלוות ללווים.

במילים פשוטות, דירוג אשראי הוא ציון שמודד את הסיכוי שתחזירו את החובות שלכם. הדירוג של האשראי משמש את המלווים כדי להחליט אם הם צריכים לתת הלוואה או לא. דירוגי אשראי חשובים מכיוון שהם יכולים לקבוע כמה כסף זמין להלוואה. אם דירוג האשראי שלכם נמוך, ייתכן שתתקשו לקבל אישור להלוואה, או אפילו לקבל ריבית משתלמת על אחת. במקרים אלו, הלוואות חוץ בנקאיות יכולות להיות אופציה עדיפה על פני הלוואה בנקאית. 

מה חשוב לדעת כאשר לוקחים הלוואה חוץ בנקאית?

ישנם מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת לקיחת הלוואה חוץ בנקאית. אלו כוללים את שיעור הריבית, כמו גם האם ניתן להחזיר את ההלוואה בתשלומים או לא. עם זאת, צריך לבדוק אילו סוגי בטחונות יכולים ונדרשים כדי לשמש כערובה להלוואה. 

לא פחות חשוב, אתם צריכים לבדוק כמה זמן ייקח להחזיר את ההלוואה. ולבסוף, בדקו מי הגורם שמספק את ההלוואה ומה המוניטין של אותו גורם. אם מדובר בגורם רשמי, סביר שתמצאו ביקורות מקוונות וחוות דעת באינטרנט על אותו גורם מלווה. 

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min