דגשים חשובים להתנהלות כלכלית בחברה או עסק

בעולם גלובלי, כשהאינטרנט ברקע וגבולות מסחריים מתמוססים, יזמים שמכוונים גבוה מסתכלים על העולם הרחב. אם אתם שואפים להקים עסק בחו"ל או שוקלים לבסס תחילה עסק בארץ לפני התרחבות בחו"ל, זכרו כי מדובר במסע. זהו מסע שכאשר מתכננים באופן מושכל ומנהלים אותו נכון, השמיים הם הגבול. מהי התנהלות נכונה מבחינה כלכלית בחברה או בעסק – מבוא חיוני שכל יזם צריך להכיר.

שיווק – הוצאה או השקעה

ניהול עסק נועד להשיא רווחים (להביא למקסימום רווח). כהתנהלות כלכלית, מקסימום רווח זה אומר תמחור מקסימלי של מוצרים או שירותים, לצד הוצאות עסקיות מינימליות. כל עסק חייב להשקיע בשיווק, אין שום דרך לעקוף את זה. השיווק הוא זה שמביא לקוחות, שמחזק נאמנות לקוחות, שמאפשר צמיחה עסקית ובולטות מול מתחרים. אם בהתנהלות העסקית שלכם אתם רואים שיווק בתור הוצאה, נסו לראות זאת אחרת. שיווק שמתוכנן נכון, כלומר תוך בחינת תוצאות עסקיות לטווח קצר, בינוני וארוך – הוא השקעה. כלל האצבע הוא תמיד להחזיר לעסק חלק מההכנסות, בצורת השקעה בשיווק.

גיוס הון חכם ולמה זה חשוב

בעסק חדש או בחברה בהתרחבות, התנהלות עסקית נבונה עוברת דרך גיוס הון חכם. גיוס הון נחוץ מסיבות שונות, בין היתר על מנת להצליח לבסס את העסק. בעסקים טכנולוגיים, גיוס הון יכול לאפשר השקעה במחקר ובפיתוח, במיתוג. עסקים שלא מגייסים הון בצורה מספקת, עלולים לקרוס עוד לפני שההכנסות מצליחות לכסות אפילו את עלויות ההקמה.

התנהלות כלכלית בחברה צריכה להביא בחשבון מגוון אפשרויות לגיוס הון. למשל – הנפקחת אג"ח, הלוואות בערבות מדינה (מתאימות למשל ליצואנים), הכנסת שותף אסטרטגי או משקיע, משכנתא עסקית, קרנות עסקיות. בכל החלטה על גיוס הון צריך להשוות בין הריבית על הכסף וכן בין מועדי הפירעון של האשראי, הצמדה, צורך בערבויות. בזכות גיוס הון נבון, אפשר להתבסס מבחינה עסקית בשווקים שונים ולקדם תדמית עסקית, מוניטין, מימון עלויות ייצור, ניהול, תפעול וכן הלאה.

זיהוי קהל יעד ותמחור

חברה יכולה ליפול אם לא תשכיל לבצע שני דברים קריטיים. ראשית, זיהוי קהל יעד. שנית, תמחור נכון. למעשה, שני הדברים הולכים יחד. התנהלות עסקית וכלכלית נבונה מחייבת הגדרה של קהל היעד הטבעי ושל קהלי יעד נוספים, בכדי לשווק מגוון מוצרים או שירותים. בהתאם להגדרת קהל היעד והבנת שוק המטרה, ניתן לבנות תמחור מיטבי ודיפרנציאלי (מותאם שוק וקהלי מטרה). תמחור אופטימלי ישפר את ההכנסות ויצליח לבסס נתח שוק חזק.

בחינת חלופות – הוצאות מול ערך

נסיים עם אסטרטגיה חשובה להפחתת הוצאות עסקיות. מדי פעם חשוב לבחון חלופות ולבדוק אם ישנם ספקים איכותיים חדשים שכדאי לעבוד מולם. בבחינת חלופות, יש לבדוק מהי עלות ההוצאה ומהו הערך שהספק מעניק לכם. עדיף לעבוד תמיד עם יותר מאשר ספק יחיד, שכן זה מעלה את כוח המיקוח שלכם.

המאמר בשיתוף אתר https://com-exp.co.il/

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף