על חשיבותו של חינוך פיננסי

מספר המשפחות הנמצאות במשיכת יתר בחשבון הבנק שלהן, כלומר במינוס, מעיד על כך שבישראל אין חינוך פיננסי. אלה שנכוו מספיק כדי ללמוד את הנושא בעצמם, הם המעטים שאינם נמצאים בחריגה, ואלה שקיבלו את ההכוונה הנכונה מההורים הם אלה שלא חסר להם דבר. גיל אורלי, מחלוצי המומחים לכלכלת המשפחה בישראל, מסביר על החינוך הפיננסי שכדאי שכולנו נעבור.

  חינוך פיננסי

כל אחד יכול להיות עשיר – האמנם?

על פניו, בהכללה, כולם היו רוצים להיות עשירים. לכאורה, אין שום בעיה בכך – כל אחד יכול להיות עשיר. אך זוהי תיאוריה בלבד. לרוב האנשים אין שום סיכוי להתעשר אי פעם, או לצאת מהחובות, בגלל שחסר להם כלי מאוד בסיסי בהתנהלותם הכלכלית – חינוך פיננסי.

רכישת חינוך פיננסי

זה לא קרה ולא יקרה בבית הספר בעתיד הקרוב, למרות שישנם בתי ספר שהכניסו לתוכנית הלימוד הכשרה כלכלית כלשהי החל בכיתה י’. את רוב ההשכלה הפיננסית של הילדים הם רוכשים בבית, אך ברוב הבתים, כאמור, גם ההורים אינם מוכשרים לניהול נכון של כלכלת המשפחה, או אפילו לניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה.

מצא את ההבדלים

ההבדל בין המצליחים, כלומר העשירים במקרה הזה, לאלה שאינם מצליחים לצאת לעצמאות כלכלית אמיתית הוא בהשכלה הפיננסית וברכישת החינוך הפיננסי הנדרש. האם כל רכישה בביתך, קטנה או גדולה, נעשית בצורה מסודרת, תוך הגדרת מטרה, תכנון, איסוף נתונים וכו’?  אם אתם במינוס, כנראה שהתשובה היא לא, כלומר חסר לכם החינוך הפיננסי וההבנה איך לצאת מהמינוס.

נוסחת הכסף

בספרו נוסחת הכסף מסביר גיל אורלי, בעבר מנכ”ל חברת יבולים והיום עומד בראש קבוצת גיל אורלי, את ההבדל בין מי שיש לו גישה כלכלית נכונה, שהיא תמיד נרכשת, לבין מי שאין לו. חלק חשוב מהחינוך הפינסי הוא למידת איפוק, והסתכלות לטווח הארוך על חשבון הנוחיות שלי כרגע, כפי שמתואר בספר בדייקנות מציאותית, ולצידו התחשבות בכל סכום של הוצאה כסכום משמעותי.

קראתם? הרווחתם!

אם קראת את המאמר הזה עד סופו, קיבלת כרגע שיעור ראשון וחינמי של חינוך פיננסי. בתקווה שהבנת את חשיבותו של החינוך הפיננסי ככלי חשוב בהתנהלות שארית חייך החל מהיום, ולא משנה בני כמה אתם, נותר לנו רק להמליץ לך למהר.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min