4 טיפים להתייעלות עסקית

העשור האחרון לימד את רובנו כי אם אנו מבקשים להצליח, ככל הנראה נתבקש לעשות זאת בצורה הרבה יותר יסודית ומקצועית, כזו שתשלב בין היתר גם חידושים טכנולוגיים. ובאשר לניהול של עסק, בימים כאלו בעלי העסקים נדרשים לעמוד בהרבה יותר סטנדרטים שונים מבעבר, בין בבקרה של התנהלות העובדים או שלהם ועד למעבר דיגיטלי של לא מעט שירותים שונים. 

וכחלק מכל אלו חשוב לזכור כי הזמן של רובנו הוא חשוב, ועל אחת כמה וכמה של בעלי עסקים בתקופה זו. לכן במאמר הבא ננסה להעניק את ארבעת הטיפים אשר יעזרו לכל בעל עסק, להפוך את העסק שלו לפורה יותר, מנוהל בצורה נכונה יותר וכמובן מסודרת יותר. 

הטיפ הראשון-סדר

ניהול מעקב עבור עסקים קטנים, בינונים ולבטח גדולים הוא דבר בסיסי ובהיעדרו ככל הנראה עסק יתקשה מאוד לתפקד לאורך זמן. ובכדי להגיע לרמת סדר מעולה, אשר תוכל לא רק לעזור לבעל העסק לעקוב אחר ההכנסת, ההוצאות הקבועות והמזדמנות בכל חודש מומלץ לעשות באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות שמחלצת נתונים  מהקופה הרושמת חכמה או לכל הפחות ניהול של קובץ אקסל שכן כלי עזר שכזה יכול לא רק לעזור לנו לוודא מלאים או להכיר את הרווחים החודשים או היומיים אלא לעשות לנו בעיקר סדר בין כל הנתונים. 

אל כל אלו כמובן מתווספת היכולת של קופה רושמת גם לעקוב אחר שעון נוכחות, להפיק דוחות ניהוליים שיעזרו לנו לבצע סדר, החל ממעקב אחר שעות ואיחורים של עובדים ועד להבנה אילו מבצעים או הנחות פופולריים יותר במהלך יום מכירה כזה או אחר. 

טיפ שני-לידים והפניות

בעל עסק ממוצע זוכה ללא מעט פניות במהלך היום, בין אם הוא בעל מסעדה ובין הוא מעניק שירותי גרר בפריסה ארצית. לאורך כל היממה הוא עלול להיות לא זמין, בין אם בשל העבודה ובין אם בשל חייו הפרטיים. לכן בכדי לא לפספס אף פנייה של לקוח, מומלץ להיעזר בחברה שתעזור בקבלת פניות מלקוחות ותספק מענה אישי ושירותי גם בזמן שהעסק סגור, יש מספר חברות בולטות בתחום הזה כמו קישורית ודומיה למשל. 

על כן מערכת לניהול של הפניות, בין אם עבור לקוחות חדשים או בכדי לעקוב אחר עסקאות שבוצעו תהיה מבורכת לכל בעל עסק. שירות זה יכול להינתן דרך חברה חיצונית, או לחילופין דרך מערכת ממוחשבת המאפשרת מעקב זמין ואפקטיבי לכל עסקה ולקוח בכל שעה ביממה. 

טיפ שלישי-זמינות וחשיפה

בעבר הלא רחוק מעט מאוד עסקים היו בעלים גם של אתרי אינטרנט, כיום הפוזיציה הזו השתנתה לחלוטין שכן בעל עסק שאיננו נמצא ברשתות החברתיות ככל הנראה נחשב גם ללא קיים ויתקשה לקבל חשיפה גדולה. לכן כיום מרבית בעלי העסקים לא רק מחזיקים באתר משלהם, אלא גם בעמודים עסקיים כמו עמוד פייסבוק, אינטסגרם, וואטספ עסקי ואפילו צ’ט עם נציג באתר. 

כל אלו מאפשרים לא רק חשיפה מעולה אל קהל לקוחות חדש, אלא גם מאפשרים יכולת התקשרות בין הלקוח לבין בעל העסק בצורה קלה וטבעית, כאשר כל לקוח כיום יכול ליצור קשר בקלות עם העסק דרך אחת מהפלטפורמות השונות. עוד יתרון מעולה בחשיפה שכזו, היא כמובן זמינות גבוהה במיוחד אל לקוחות חדשים וישנים. 

טיפ רביעי-זמן זה כסף

השינויים שהעולם העסקי עובר דורשים מבעלי העסקים לא מעט זמן בכדי לעמוד בהם, בין אם מדובר במעבר דיגיטלי ובין אם מדובר בהשתלטות על כל הפניות או על זמן העבודה של העובדים. לכן חשוב לעשות קודם כל סדר בין היכולת שלנו להשקיע בדרישות השונות, לבין הזמן שאנו יכולים להפנות לאותן הדרישות. 

אחת הפעולות שחשוב לבצע היא כמובן הפרדה, בין עד כמה אנו יכולים לבצע מעקב אחר לידים ולקוחות חדשים וישנים ועד כמה חברה חיצונית או עזרה חיצונית כמו קופה רושמת, יוכלו במידת הצורך לבצע את העבודה הזו עבורנו. שימוש בחברה חיצונית, יוכל לעזור לנו לפנות את הזמן שלנו לכדי קצב ייצור מהיר יותר, חיפוש עובדים וכו.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min