ניהול כלכלת המשפחה בתקופת משבר – טיפים להצלחה

בתקופות משבר אנחנו נוטים לפנות לעזרת האנשים הקרובים אלינו והאהובים עלינו ביותר ומבקשים את תמיכתם ואת עזרתם – בני המשפחה שלנו. כל משבר בין שמדובר בפיטורים ובין שמדובר במחלה קשה, עלול להוביל אותנו יחד עם כל בני המשפחה לקשיים כלכליים. גם אם המשבר הוא משבר אישי, בני המשפחה שלנו רוצים להיות שם בשבילנו ולסייע לנו. ובשל רצונם העז לעזור לנו הם עלולים להישאב למשבר ולהיקלע לחובות בעצמם. 

משבר כלכלי עלול להוביל את המשפחה כולה למערבולת חזקה ולסחוף את התא המשפחתי למצב כלכלי קשה. חשוב לדעתם שאפשר לצלוח משברים כלכליים בלי להיקלע לקשיים כלכליים או בלי להחמיר אותם. כדי לנהל את כלכלת המשפחה בתקופת משבר כל בני המשפחה צריכים להטות שכם ולעבוד יחד כיחידה משפחתית חזקה ומגובשת. אז איך עושים את זה נכון? איך מנהלים את כלכלת המשפחה בזמן משבר ובלי להעמיק אותו? הינה כמה טיפים להצלחה.

איך לסייע לבן משפחה בלי לסחוף את המשפחה כולה למשבר כלכלי?

אם אחד מבני המשפחה שלכם נקלע לקשיים כלכליים, אל תקפצו פנימה בלי לחשוב. קחו את הזמן לבחון את הדברים לפני שתתערבו. בדקו אם מדובר בבעיה זמנית או מתמשכת, ואם הוא עצמו גיבש תוכנית ליציאה מהמשבר. אם החלטתם להושיט יד ולעזור, דברו על כך. גבשו תנאים למתן סיוע. אם מדובר בסיוע כספי, הדגישו את מהותו – הלוואה או מתנה והחליטו על תנאי ההחזר. הציעו לסייע לו בתשלום חשבונות או חובות והתנהלו ישירות מול בעלי החוב. לוו אותו לפגישות עם הבנק, דברו עם הבנקאים ובקשו יחד הלוואה כספית בתנאים מיוחדים. אם אתם יכולים להיות ערבים להלוואה, עשו זאת. ודאו שבן המשפחה שלכם יכול לעמוד בתנאי ההלוואה ודברו איתו על כך. אתם יכולים לעזור לו לנהל את ענייניו הכספיים, לבנות יחד איתו תקציב חודשי ולסייע לו לנהל אותו. 

ניהול כלכלי נכון של התא המשפחתי 

תקופות של משבר כלכלי יכולות להיות קשות מאוד ולהכביד על התא המשפחתי כולו ועל כל אחד מבני המשפחה בנפרד. לעיתים קרובות משבר של אחד מבני המשפחה משפיע על המשפחה כולה. אם לא הצלחתם לעזור לבן המשפחה לנהל את המשבר שלו, עליכם לשנס מותניים ולעזור למשפחה כולה. חשוב להבין שהמשפחה היא יחידה כלכלית לכל דבר. היא חזקה כמידת חוזקם של כל אחד מחבריה, והיא גם עלולה להיות חלשה כמידת חולשתם של כל אחד מחבריה. תא משפחתי במשבר צריך להתנהל כעסק במשבר. המשפחה צריכה לבנות תקציב מתאים לזמן המשבר ולעמוד בו; בני המשפחה צריכים לנהל מעקב אחר ההוצאות וההכנסות שלהם ושל היחידה המשפחתית; מומלץ לצמצם פעילויות פנאי ומותרות; לוותר על צריכה של מוצרים שאינם חיוניים ולרכוש רק מוצרים חיוניים. 

מתנהלים במשבר כלכלי? אל תישארו עם זה לבד

אל תישארו עם המשבר הכלכלי המשפחתי לבד. התייעצו עם יועץ פיננסי ובקשו סיוע וליווי. רק סיוע של איש מקצוע יכול לעזור לכם לעלות שוב על דרך המלך ולהשאיר את המשבר מאחור.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min