תכנון פיננסי – איך לעשות את הבחירה הנכונה?

תוחלת החיים הממוצעת עולה בכל רחבי המדינות המערביות בזכות הרפואה שמתקדמת, ומצליחה להשאיר את האנשים בחיים למשך שנים רבות. 

אמנם, השינוי הזה מצריך גם היערכות שונה ומיוחדת לימי הזקנה כאשר כספי הפנסיה צריכים להתחלק על שנים רבות יותר. זוהי דוגמא אחת לצורך הגדול של תכנון פיננסי מדוקדק ועדכני שנעשה כמה שיותר מוקדם. בשנים האחרונות תחום התכנון הפיננסי צובר תאוצה רבה, ורבים מבינים כי השקעה של מעט כסף בהווה בתכנון פיננסי, יכולה לגרום להם להרוויח בעתיד סכומי כסף גדולים הרבה יותר. 

מהו בעצם תכנון פיננסי?

כאשר מדברים על תכנון פיננסי מדובר על ליווי של אנשי מקצוע מכל תחומי הכלכלה אשר יחד סוקרים את מצבו האישי והכלכלי של הלקוח, ומכינים לפי זה תכנית אסטרטגית ארוכת טווח בכדי לדאוג לעתידו הכלכלי של הלקוח ובני משפחתו. בין היתר במהלך התהליך של תכנון פיננסי יושבים אנשי המקצוע על נושאים כמו ניהול תקציב המשפחה ותזרים המזומנים שלה, בכדי להגות תוכנית לשיפור המצב בעתיד. נושא כמו תכנון הנכסים וההשקעות הקיימות בשביל לדאוג לכך שהם יהיו המתאימות ביותר לפי המצב המשפחתי הנוכחי. הכנת תוכנית להגנה מפני סיכונים אפשריים היכולים להשליך על המצב הכלכלי בצורה דרמטית כמו נכות או מוות פתאומי, ועוד.

תכנון פיננסי בהקשר של ענייני מיסוי

חלק מהתהליך של תיכנון פיננסי קשור גם לנושא המיסוי. כידוע, מדינת ישראל אוהבת לקחת מיסים כמעט על כל דבר, וכאשר מדובר על סכומי כסף גדולים, יכולה להיות לא פעם השפעה גדולה לכל שבריר של אחוז. ולכן, כאשר נעשה תהליך של תכנון פיננסי, יושב עם הלקוח איש מקצוע אשר מתמחה בתחום המיסוי, אשר נותן את כל העצות הרלוונטיות על מנת לדאוג שלא יהיה צורך בתשלומי מס מיותרים אותם ניתן לחסוך בדרכים כאלה ואחרות.

איך לבחור מתכנן פיננסי?

המקצוע של מתכנן פיננסי הוא מקצוע חדש יחסית אשר לא היה נפוץ בעבר, ולכן קשה להמליץ על אנשי מקצוע על סמך ניסיון העבר שלהם. אמנם, תמיד כדאי לדעת שאנשי מקצוע אשר עובדים בחברה גדולה ומוכרת אשר מתחתיה עוברים מדי יום עשרות לקוחות מרוצים, היא חברה שקל יותר לסמוך עליה ולהפקיד את התכנון הפיננסי והאסטרטגי שלנו בידיה. בנוסף, כאשר אנשי המקצוע שהחברה מעמידה הם אנשים מוכרים מהשורה הראשונה בתחומם, תוכלו להיות בטוחים שהייעוץ שתקבלו הוא ברמה הגבוהה ביותר, וכזה שיהיה מתאים בצורה טובה עבור העתיד שלכם ושל ילדכם.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min