איך ניתן לחסוך במיסים ואפילו לקבל כסף חזרה ממס הכנסה?

האם שמעתם על מקרים בהם המדינה מחזירה כסף לתושבים? כן, זה ממש קורה וייתכן וגם אתם זכאים לכך בלי שידעתם! רשות המיסים גובה מכל תושב ישראלי שעובד למחייתו בתור שכיר או עצמאי סכומים של כסף שיתכן וחלק מהם הוא בכלל לא אמור לשלם, ולכן היא משיבה חלק מהסכום הזה. אבל אז אנו  שואלים את עצמנו למה דבר כזה בכלל צריך לקרות, ואם הוא כבר קורה, למי זה קורה? כל זאת ועוד תמצאו במאמר זה שינסה לתת לכם טעימה קטנה לגבי החזרי מס ואפשרות של בדיקת החזר מס.

נעים להכיר – כסף חזרה מהמדינה

מה זה החזר מס? מדובר בפער שנוצר מהחישוב הראשוני של כמה עובד שכיר או עצמאי צריך לשלם בתחילת שנת המס לבין הסכום שהוא היה צריך לשלם בפועל בסוף שנת המס. הפער הזה נוצר כיוון שהחיים דינאמיים והחישוב הינו שרירותי ולא תמיד קולע למה שקורה במציאות. מה שכן קורה במציאות זה שאנשים עובדים בכמה מקומות עבודה, מחליפים מקומות עבודה, מועסקים במשרות חלקיות ומלאות בצורה משתנה, משנים סטטוס משפחתי – מתחתנים, מביאים ילדים לעולם, מתגרשים, חוטפים בעיה רפואית לא עלינו, ועוד. לכן, החישוב הראשוני עלול לצאת גבוה מאוד בהשוואה למה שהעובד היה צריך בפועל לשלם בהתאם לתנאי העסקתו.

איך מגישים את הבקשה להחזרי מס?

בקשה להחזר מס ניתן להגיש עד שש שנים אחורה, וזאת בגלל חוקים שקובעת המדינה. את הבקשה ניתן לבצע בצורה מקוונת או בצורה ידנית. כך או כך תצטרכו לאסוף ולצבור די הרבה מסמכים שיעידו על תנאי העסקתכם במהלך שש השנים האחרונות או בפרק הזמן בו תרצו לדווח לגבי החזר המס. באתר של רשות המיסים יש מערכת בה נרשמים ובודקים את תנאי הזכאות, ורק לאחר שמאושרים, ניתן לשלוח דרכם את כלל המסמכים.

בדיקה מהירה להחזר מס – למה ואיך

ישראלים רבים כלל אינם מודעים לגבי נושא זה של החזר כספים מהמדינה או שלא מעוניינים לבצע את התהליך. חלקם חושבים שמדובר בפרוצדורה ארוכה, מייגעת ובירוקרטית שבסופה הם יזכו ל”גרושים” ולא שווה להם המאמץ. אך ייתכן ואם אתם עושים בקשה לשש שנים אחורה אתם תגלו שאתם זכאים לסכום כסף מכובד ביותר שחבל יהיה לוותר עליו!

גם למי שמתעצל לשלוח את הבקשה או למי ששוקל האם זה כדאי לו להשקיע – ניתן לבצע בדיקת החזר מס קלה ומהירה. התהליך אינו אורך הרבה זמן אבל הוא כן דורש לדייק בפרטים בכדי שכאשר תגישו את הבקשה האמיתית דרך רשות המיסים, לא תופתעו לגלות שינויים.

בדיקת החזר מס יכולה לחסוך לכם המון זמן וכאב ראש בנוגע לשאלה האם כדאי לכם להשקיע ולצבור את ערמות הטפסים והדוחות שעליכם לאסוף ולמלא לפני שאתם מגישים את הבקשה!

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min