יעוץ זוגי בהקשר של קשיים כלכליים

קשיים כלכליים ומצוקה פיננסית עשויים להיות הרסניים לזוגיות, אם לא מטפלים בכך בצורה נכונה. ואכן, חלק ניכר מהזוגות שחווים קשיים בזוגיות, מדווחים שהקושי הכלכלי הוא סיבה מאוד מרכזית למריבות, לירידה בתשוקה, לפעמים להתרחקות זה מזו. הבשורות הטובות הן שניתן להתמודד עם המציאות הזאת, לחולל שינוי הן בפן הזוגי והן בפן הכלכלי. 

לטפל בשני הדברים במקביל

כאשר במוקד הקושי הזוגי עומד קושי כלכלי, חשוב לטפל בשתי החזיתות בו זמנית. כלומר, רצוי לעבור תהליך כלכלי של הבראה, בעזרת יועץ לכלכת המשפחה. במקביל, רצוי לפנות לתהליך של ייעוץ זוגי, שעוזר להחזיר את הזוגיות למסלול הנכון, כפי שחוויתם בעבר. כאשר נעזרים בייעוץ מקצועי זוגי וכלכלי מפיקים מכך תועלת מפתיעה. עצם ההירתמות של שני בני זוג יחד, לשני תהליכים חשובים, מביא לשיפור מסוים, כמעט מיד. כאשר מקפידים להבין שמדובר על תהליכים משותפים, בשניים, זה בסיס מעולה לשינוי חיובי. 

להבין את הבעיה, למקד את הקושי 

בכל ייעוץ לשיפור הזוגיות ובכל ייעוץ לשיפור כלכלי גם יחד, חשוב תחילה להבין את הבעיה. חשוב למקד את הקושי. במקביל, צריך לסמן מטרה או, נכון יותר לומר, מטרות. לדוגמא, אם אתם מרגישים בחיים האישיים והזוגיים שאתם קורסים תחת נטל החובות, מטרה מאוד מרכזית תהיה ללמוד איך לשים סוף להלוואות ואיך לפרוס אותן בצורה נכונה. יש כל מיני שיטות לפריסת הלוואות, שניתן לעשות בעזרת יועץ כלכלי ותוך פנייה נכונה לבנקים או למוסדות פיננסיים אחרים. 

מטרה נוספת שיכולה להתאים לזוגות רבים היא לעבוד על התקשורת. עצם הקושי הכלכלי או קשיים אחרים, עלול להביא לפחות ופחות תקשורת בין השניים. כאשר מבינים שמצב כזה עלול להביא להסלמה, כדאי לשנות. שיתוף האחד של השנייה, שיתוף של האחת עם השני, מעבירים מסר של התמודדות משותפת. מסר של רצון להבין ולהשתפר. להבין כדי לעשות דברים אחרת. להבין כדי להצליח לצמוח מהמצב הנוכחי ולהגיע למקום הרבה יותר טוב. 

לא להאשים – להשתנות 

לבני זוג שנקלעים לקושי כלכלי יש לעיתים נטייה להאשים אחד את השני במצב. לאנשים קשה לפעמים לראות את הצד הפוגעני שבכך ולכן נדגיש – בתהליך של הבאה ושינוי, הן כלכלי והן זוגי, אין מקום להאשמות בפני עצמן. האשמות גורמות להתגוננות ולאגרסיביות. במקום זאת, חשוב להגדיר ביחד שנמצאים במצב של צורך משותף להשתנות. בסופו של דבר, הצורך בשינוי תמיד משותף לשניכם. כל מה שצריך במסגרת התהליך זה לקבל את הכלים, שיעזרו לכם לפעול אחרת, להשתנות וגם לשמר את השינויים החיוביים. 

אפשר לצאת מהקושי – ולצמוח 

יועצים כלכליים ויועצים זוגיים יודעים לספר על אין ספור דוגמאות שבהן זוגות ומשפחות יצרו שינוי חזק ובר קיימא. זה לא קורה מהיום למחר, אבל כשבונים מעין “מפת דרכים” וניגשים עם מחויבות אישית וזוגית – גם אתם יכולים. 

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min