איך להוציא עסק משפחתי ממשבר כלכלי: השיטה המוכחת לשגשוג ולהצלחה עסקית

לא פשוט ולא קל להתמודד עם עסק שנקלע למשבר ובמיוחד כשמדובר בעסק משפחתי. עסק משפחתי הוא לא רק ארגון כלכלי קר ומנוכר למטרות רווח, הוא גם מקור לפרנסת המשפחה ולגאווה שלה. פעמים רבות יש לעסק המשפחתי היסטוריה בין־דורית ארוכת שנים והוא מקור לידע שעובר במשפחה מדור לדור. העסק המשפחתי הוא חלק בלתי נפרד מהמשפחה. הוא ממש כמו בן משפחה אהוב ויקר ויש לו ערך רגשי רב. כל בני המשפחה מסורים לו ושומרים לו אמונים. 

כשהעסק המשפחתי נקלע למשבר כלכלי, המשפחה כולה נפגעת. המשבר נכנס אל תוך הבית, נמצא במחשבותיהם של בני המשפחה בכל רגע ורגע, אוכל איתם, ישן איתם ואף משפיע על היחסים ועל הדינמיקה המשפחתית ביניהם. משבר כלכלי קשה עלול ליצור חיץ בין בני המשפחה ולהוביל אותה לשבר עמוק. זה בלתי נמנע. 

כמו בכל משבר כלכלי בעסק גם ממשבר בעסק המשפחתי אפשר לצאת. ליווי של מאמן מקצועי מנוסה עם ידע כלכלי רב וניסיון בעבודה עם עסקים במשבר הוא הדרך הנכונה לחילוץ העסק מהמשבר.  בואו נבין מה זה אימון עסקי ואיך עושים את זה נכון. 

אימון לעסק? כן, זה מוכח

ראשית, מהו אימון? אימון הוא אמצעי להקניית ידע ולפיתוח יכולות לטובת השגת יעדים ומטרות וכן להגשמת שאיפות וחלומות בשיטות ממוקדות מטרה ומלאות בעשייה. מאמן הוא איש מקצוע מלומד המיומן בדרכים להקניית ידע ולפיתוח יכולות אישיות וקבוצתיות בתחומי עשייה שונים לצורך השגת יעדים ומטרות. קואצ’ינג עסקי הוא למעשה ליווי מקצועי למנהלי הארגון העסקי ולעובדיו במטרה להוביל את העסק להצלחה ולשגשוג. למאמן העסקי שמלווה את העסק יש ידע רב בכלכלה וניסיון עתיר בהוצאת עסקים ממשברים כלכליים. כמו כן הוא מיומן בהדרכת ארגונים לתפקוד עסקי מאוזן ותקין ולמינופם קדימה. 

מה כולל האימון העסקי?

אימון עסקי לעסק משפחתי במשבר הוא התהליך הנכון ביותר הן לעסק עצמו והן לכל בני המשפחה השותפים בו. אימון עסקי הוא שיטה מוכחת וממוקדת מטרה שמנגישה לבני המשפחה את הפרקטיקה העסקית, מדגישה להם את העשייה ומתמקדת בה יותר מאשר בתיאוריה. את האימון העסקי לעסק המשפחתי מנהל המאמן בדרך נעימה ובלתי אמצעית. האימון עצמו משתף ומשלב את כל המשפחה בתהליך להבראת העסק וממקד כל אחד מהם בעשייה חיונית וחיובית לטובת העסק. בני המשפחה לומדים כיצד לתכנן נכון וביעילות את תקציב העסק ואיך לנהל אותו בתבונה גם נוכח משבר; הם לומדים להציב לעצמם יעדים עסקיים קצרי טווח וארוכי טווח; הם מקבלים משימות פרטניות ומשותפות ומתבקשים למלא אותן לכל אורך תהליך האימון בכלים שהמאמן מקנה להם; הם לומדים כיצד להניע את העסק קדימה ולמנף אותו בדרכים יעילות וחיוביות וכן איך להימנע מחזרה על טעויות עבר תוך שהם מפיקים מהן לקחים ונעזרים בהם בעשייה היום־יומית. 

ממשבר לצמיחה 

הובלת עסק ממשבר לצמיחה בתהליך של אימון עסקי ובליווי של מאמן עסקי מנוסה ומיומן היא הדרך המבוקשת ביותר כיום לעסקים בכלל ולעסקים משפחתיים בפרט. תהליך ממוקד של אימון עסקי הוא מה שעושה את ההבדל בין עסק מדשדש המצוי במצב קבוע של הישרדות ובין עסק שעבודתו יעילה ופורייה עם תפוקה מרשימה וצוות עובדים מרוצה. 

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min