בטוח שצריך ביטוח

כאשר אנו קונים דירה אנו הופכים בנוסף לבעליהם של ביטוח מבנה וביטוח חיים. קניית רכב תוסיף למאגר הביטוחים שבבעלותנו את ביטוחי הרכב השוטפים והמקיפים, החברות בקופת חולים תוסיף למאגר את ביטוח הבריאות, ומהעבודה יתכן ונקבל ביטוח מנהלים. ההוצאה הביטוחית בתקציב המשפחתי היא הוצאה שרבים רוצים לקצץ בה מכיוון שאינם יכולים לראות במיידי את התועלת הגלומה בה.

התשלום על הביטוח נועד לספק לנו מקור כלכלי בתקופות שבהן דברים משתבשים. תאונה, מחלה, שריפה בדירה או אובדן כושר עבודה, כולם בעלי מחיר כלכלי גבוה הדורש מציאת מימון כאן ועכשיו, וכאשר אנו מבוטחים אנו יודעים כי המימון הנ”ל יגיע מההפקדות שבצענו לאורך השנים לביטוח. עם זאת, רבים משלמים על סעיף הביטוח בתקציב יותר משצריך.

ביטוחי רכוש
התחרות בין הסוכנים השונים על ביטוחי הרכוש הכוללים את ביטוח המבנה והתכולה וכן את ביטוח הרכב גדולה מאד. כתוצאה מכך, באמצעות סקר שוק פשוט נוכל למצוא את ההצעה המשתלמת ביותר עבורנו ולחסוך עשרות אם לא מאות שקלים בשנה. בביטוח רכב קיים רכיב קבוע בדמות ביטוח החובה, אך עדיין ניתן לחסוך הרבה מאד כסף באמצעות השוואה מחירי הביטוח המקיף והביטוחים הנוספים לרכב. עוד חשוב לציין כי ניתן להקטין את גובה התשלום על הביטוח ככל שמגדילים את דרגת ההשתתפות העצמית אותה אנו מוכנים לספוג.

מכיוון שהמשכנתא אותה לקחנו מחייבת ביטוח מבנה וביטוח חיים, איננו יכולים לוותר על רכיבים ביטוחיים אלו. עם זאת, כדאי להשוות הצעות מחיר ולבחור בהצעה המשתלמת ביותר מביניהן. בנוסף, אם רכשנו בבנק עם המשכנתא את הביטוחים, כדאי לוודא שאיננו משלמים כפול לאחר המעבר לביטוח בחברה חיצונית.

ביטוחי בריאות
בשנים האחרונות המודעות לחשיבותם של ביטוחי בריאות עלתה, ורבים רוכשים ביטוחי בריאות משלימים. ביטוחי הבריאות מאפשרים לנו במידת הצורך לממן תרופות שאינן נמצאות בסל הבריאות וכן אופרציות טיפוליות יקרות. לא כדאי לוותר על ביטוחי בריאות, אך מכיוון שביטוח הבריאות הפרטי המשמש כרובד ביטוחי שלישי, צריך לבדוק אלו כיסויים קיימים בביטוח המשלים מטעם קופות החולים ולתפור את חבילת ביטוח הבריאות כך שתכסה את היתרה.

על פי הצפי, תוחלת החיים של אדם הנמצא כעת באמצע חייו תגיע לכ-90 שנה. מסיבה זו כדאי להשקיע בביטוח סיעודי לעתיד שיבטיח שבערוב ימינו נוכל לקבל טיפול איכותי ולשמור על רמת חיים נאותה מבלי לפגוע בכלכלת המשפחה של הילדים.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min