מהם נכסי קריירה?

ניתן להניח כי כדי לצבור נכסים יש צורך להיות בעלי הון. אולם מסתבר כי מי שפועל בצורה חכמה יוכל להתחיל לצבור נכסים, אפילו בגילאים צעירים וללא הון עצמי יוצא מן הכלל. וחשוב להבין כי נכסים זה לא רק בית חדש, רכב חדש או סמרטפון יוקרתי. נכסים שאותם כל אחד וכל אחת מאיתנו יכול לצבור לאורך החיים, עשויים להיות גם הרבה מעבר לזה. אז מהם נכסי קריירה, איך משיגים אותם ולמה הם באמת כל כך חשובים? אם אתם יזמים באופייכם או רוצים לבנות בסיס כלכלי מוצק, אתם מוזמנים לקרוא ולהשכיל. 

נכסים שצומחים ומשתבחים 

במידה רבה של צדק, ניתן להגדיר נכסי קריירה בתוך נכסים שהם מעבר לכסף. אלה נכסים שנצברים או צומחים עוד ועוד, במהלך החיים ומתוך חשיבה קדימה. לדוגמא, הקמת עסק שאמור להתפתח ולצמוח לטווח ארוך זה סוג של נכס קריירה. זאת בניגוד לרכישת עסק מוכן, שצריך לשלם עבורו סכום הרבה יותר גבוה, לידי היזם שבנה אותו. בהקמה של עסק מסוג יזמי צריך להשקיע סכום מסוים, אולם ההשקעה הלא פחות חשובה היא השקעה בחשיבה, פיתוח וטיפוח. אגב, יזמי נדל”ן נוהגים לכנות את התהליך דומה לזה בכינוי הקולע – תהליך השבחת נכס. 

ידע – נכס קריירה במלוא מובן המילה 

בעידן הנוכחי, שבו כל הידע שבעולם (כמעט) חשוף וזמין לכל באינטרנט, לביטוי נכס קריירה יש עוד משמעות, של פיתוח עצמי. בכל תקופה צבירה של ידע הביאה עימה תחושה של סיפוק ולעיתים גם הכרה ציבורית. אולם כיום, מי שלא מקפיד לצבור עוד ועוד ידע, מהר מאוד יישאר מאחור. ידע יכול להיות מתורגם לצבירת הון וצבירת נכסים, אולם כדאי להקדיש רגע כדי להבין עד כמה הוא נכס בפי עצמו. לימודים אקדמאים, קורסים מקצועיים, קריאת ניוזלטר, זיהוי בלוגים חכמים – לא משנה היכן אתם מתחילים לצבור ידע, אתם בונים את עצמכם בתור נכס. את הידע אפשר לתרגם לפיתוחים טכנולוגיים חדשניים, ליזמות עסקית, להשקעות בעסקים מבטיחים וכדומה. וחוץ מזה, אנשים בעלי ידע גם יכולים למכור אותו לאחרים, עבור כסף כמובן. קורסים דיגיטליים והדרכות מקוונות יכולים לאפשר לכם לקצור את הפירות מהידע שצברתם. 

קשרים טובים – נכס לכל דבר 

הרשת החברתית מאפשרת לאנשים להפיץ מסרים, דעות ועובדות בקרב חברים בהיקף בלתי נתפס. ברשת החברתית וגם בעולם האמיתי, חשוב לכל אחד להבין שבניית קשרים טובים מהווה נכס קריירה לכל דבר. תוכלו לשאול לדוגמא את משפיעיני הרשת, איך הצליחו להפוך רשמית עוקבים עצומה, להכנסות של אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים בחודש. עם רצון ויוזמה, תוכלו להפוך גם אתם לבעלי עסקים שמשווקים בצורה יעלה מאוד לרשת של אנשי קשר שסומכים עליכם. בעזרת בניית רשת של קשרים, תוכלו לאייש תפקידים טובים יותר אם אתם שכירים או לקדם את היזמות או העסק שלכם, כעצמאים. 

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min