איך לחסוך בהוצאות משרדיות של עסק קטן?

איך לחסוך בהוצאות משרדיות? שאלה מצוינת. בכתבה זו נסקור מספר אספקטים כמו השכרת חלל משרדי, ציוד משרדי, ואפילו העסקת עובדים. קריאה מהנה.

השכרה יומית של משרדים

יש המון דרכים להפחית בעלויות כדרך התייעלות עסקית. לדוגמה, יש אנשים, שיגלו, כי הם לא באמת צריכים להשכיר משרד יום ביומו, אלא הם עושים בו שימוש רק פעם בשבוע, או כמה ימים בתקופה. ועל פי כן, משרד להשכרה יומית יכול להיות פתרון לוגיסטי רלוונטי יותר בעבורם.

פעילויות משרדיות

דרך נוספת, להפחית בעלויות – היא תוך התבוננות על מכשור למשרד. ניתן לשאול – האם צריך אותו. שכן, מבחינת ניירת, ניתן לבצע רבות מן הפעולות הנדרשות כיום (תלוי בתחום העיסוק) כדרך הרשת. כך שאולי לא צריך להדפיס, לא צריך לתייק, לא צריך חלל אחסון וכן הלאה. כך שגם אם יש נכונות לשכור משרד, אין צורך לשכור משרד שיכיל את כל המסמכים ובכך ניתן או להשתמש במקום הזה לרווחת הנמצאים או פשוט לדלג על המרחב אשר היה יכול להיות מיועד למטרות אחסון, ולבחור מיקום קטן יותר, שעדיין מרווח דיו לנמצאים.

מכשור למשרד

מי שבכל זאת רוצה להדפיס דברים במשרד, ולעשות פעולות משרדיות שונות – יכול לרכוש מכשירים משולבים. כמו מדפסות משולבות בסורק, פקס ומכונת צילום. הן לא בהכרח עולות פחות מכן אחד מהמכשירים הללו בנפרד – אך אם יש מחשבה וכוונה לעשות שימוש בכל המכשירים הללו מתישהו, ויש רצון שכולם יהיו במשרד ברגע נתון – אזי, שהיכולת לרכוש מכשיר אחד במקום 4, בייחוד אם הוא כשלעצמו נחשב חסכוני מבחינת צריכת חשמל ודירוג אנרגיה, יכולה לסייע בהפחתת עלויות בהתאם. יתרה מכך,  היכולת לרכוש את המכשיר ביד 2, או בתצורה מחודשת / מתצוגה / עודפים מספק כלשהו, יכולה גם כן לסייע בהפחתת עלויות, בהתאם. ואם כבר מדברים על הנושא, מכונות הדפסה / צילום העובדות רק עם שחור לבן, ומדפיסות רק בשחור לבן – יכולות לעלות פחות (גם מבחינת עלויות החלפת הדיו) מדגמים המדפיסים בצבע, אם כי, כל מקרה לגופו.

העסקת עובדים כשזה רלוונטי

בעניין עובדים: באופן עקרוני, ועל בסיס תחום העיסוק – עסק קטן לא בהכרח צריך להעסיק עובדים. אלא אם כן יש צורך ממשי בכך. לדוגמה, אם בעלי העסק לא מעוניינים לעשות תפקיד מסוים בעצמם, או שיש עניין שמישהו ימשיך את העבודה כאשר בעלי העסק כבר לא מתכוונים לעשות את זה, וכן הלאה. אך בהנחה שבעלי העסק נוכחים, ואין באמת צורך ממשי לקבל תמיכה נוספת – אזי, שיש שיגידו, שיש מועד נכון להעסיק עובדים. מועד זה מורכב משני רבדים: הכנסות ומלאכה. כאשר ההכנסות של העסק יכולות לתמוך בהעסקתם של עובדים נוספים, זה כבר יכול לסייע במימון משכורותיהם. כאשר המלאכה של העסק מצטברת לכדי כך שנכון יהיה להעסיק עוד עובדים (ולו, במחלקה ספציפית), הרי שזה כבר מהווה כמוטיב וכסיבה להעסיק עוד עובדים.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min